Vliegweek   te  Tenerife.

Van 15/11 tot 23/11/2014.

Para42 - Tenerife.

Half november en  dus was het, naar jaarlijkse gewoonte, terug tijd om naar Tenerife te trekken. Het is nu al het  zesde jaar op rij en ik kijk er nog steeds erg naar uit. In het thuisland begint het al wat kouder te worden maar hier kan je nog genieten van temperaturen rond de 25 graden C en in de nachts koelt het bijna niet af. Het grootste Canarische eiland  wordt dan ook niet voor niets het eiland van de eeuwig durende lente genoemd.

Zaterdag 15 november '14:

Na een vlucht van 4:20 u zette de piloot de Boeiing neer op de luchthaven Tenerife Sur. Het zonnetje scheen er heerlijk en na de middag kon ik al een eerste vlucht maken vanaf de startplaats Taucho. De condities waren niet echt top, maar ik kon tocht een half uurtje boven blijven. We waren voor de avondvlucht opnieuw naar boven gereden, maar het regende op de startplaats.

Zondag 16 november '14:

Vandaag stond opnieuw Taucho op het programma. De condities waren niet zo goed zodat ik wat heb gewacht. Na de start ging het omhoog, maar al direct zat ik in de wolken en begon het op de koop toe ook nog te regenen. Pas over de snelweg stopte de nattigheid zodat er niet anders opzat dan te gaan landen. Toch een vlucht van zo’n 40 min.

Tot in de wolken.

Maandag 17 november '14:

Afspraak om 10:15 u aan het hotel. Tijdens het ontbijt scheen de zon nog, maar het kan hier vlug veranderen. Harde regen vanuit het westen. Het zag er naar uit dat het een shitdag zou worden, maar het weer op een eiland is heel speciaal. We zijn naar het oosten getrokken, richting Fasnia waar ik drie vluchten kon maken.  Na de lunch zijn we nog naar Guimar gereden om er nog één avondvlucht met landing op het strand te maken. Mooi om de dag zo af te sluiten.

Op de startplaats van Fasnia.

Landing op het strand te Guimar.

Dinsdag 18 november '14:

Vanochtend was het zonnig maar de westenwind was al goed aangetrokken. Het plan was om eerst in Jama te gaan vliegen , maar op de landing blies de wind al stevig en toen we naar de startplaats reden stond daar rugwind. Van daar is het niet ver naar de startplaats van Ifonche , die al bijna in de wolken lag. Het was er erg druk en ik ben nog net op tijd kunnen starten alvorens ze helemaal in de wolken zat. Daarna zijn we naar Taucho gereden met opnieuw een vlucht tot in de wolken. Toen we voor de avondvlucht opnieuw op de startplaats van Ifonche aankwamen, stond de wind er 90° cross uit het westen zodat we niet meer konden starten. We zijn dan nog naar Los Christianos gereden om er te soaren, maar de wind was er veel te hard.

De vier vingers in de wolken.

De startplaats.

Woensdag 19 november '14:

Om kwart over tien achter aan het hotel had Henry afgesproken, maar er was een regenfront voorspeld en dus was het afwachten. Vooral daar de harde Westen wind was de kans klein dat er kon gevlogen worden.  Het plan was dan om de Teide te gaan bezoeken, maar de kabellift was gesloten.  Op de terugweg zijn we ook nog even gestopt aan de startplaatsen van Izana en in xxx zijn we dan nog vis gaan eten. Een leuke vakantiedag!

Zicht op de Teide vanaf startplaats Izana.

Donderdag 20 november '14:

Opnieuw de afspraak om 10:15 u achter het hotel. Opnieuw sterke wind uit het westen voorspeld. We zijn direct naar de oostkust gereden om er een startplaats te zoeken in de lei zijde achter de Teide. Eerst naar Guimar, maar daar blies de wind al op de landing van de verkeerde kant. Terug naar Fasnia, waar twee piloten in de lucht hingen. Toen we boven aan de startplaats aankwamen, begon de wind aan te trekken en verschenen meer en meer witte schaapjes op de zee. Over en uit. Na de middag ben ik naar Los Christianos getrokken en heb er bij Johan op zijn terras gezeten.

Met Johan op zijn terras.

Zonsondergang vanaf Playa de las Vistas.

Vrijdag 21 november '14:

Vandaag stond Jama op het programma. Toen we op de startplaats aankwamen was het er erg druk.Uiteindelijk toch gestart en gelijk een thermiekbel ingedraaid tot op een mooie hoogte.

Druk op de startplaats.

Jama.

Hoog in de lucht.

Zaterdag 22 november '14:

Opnieuw harde westenwind, dus moesten we terug naar de oostzijde van het eiland. Maar er was nog nergens een bries om op te kunnen vliegen. We zijn dan door gereden naar de startplaats van Mesa del Mar, maar daar regen. Na de lunch hebben we toch nog gevlogen te Fasnia.

Startplaats Mesa del Mar.

In totaal heb ik 10 vluchten gemaakt wat al bij al gezien de omstandigheden nog niet zo slecht is.

Voor meer info:

of

Om al de foto's te bekijken, moet je op onderstaande link klikken: