Doyouwanna September 2012.

Vliegweek van 22/09 tot 29/09/2012.

ALICANTE - Doyouwanna.

Eind september, naar jaarlijkse gewoonte het tijdstip om naar Alicante te trekken. Terwijl hier bij ons de herfst al zijn intrede maakt kan je met wat geluk daar nog wat genieten van een beetje zon. Maar.... de meteo liet het afweten.

Zaterdag 22/09: Zaterdag ochtend aangekomen in een zonnig Alicante.  We waren met velen, want Jetairfly had een grote Boeing 767 ingelegd om hun passagiers naar de zon te vliegen.  Na zowat een uur wachten aan de band op de bagage, konden we vertrekken naar ons vakantiehuisje waar  we onze bagage achterlieten en de lange broek ruilden voor een korte met bijhorende T-shirt. De afspraak was om 11 uur aan het tankstation om te gaan vliegen naar vliegplaats El Palomaret. Ik heb er twee mooie vluchten kunnen maken. Op de middag een thermische van bijna een uurtje en ’s avond s een lange van net geen 2 uur. Willem had op de middag minder geluk en maakte op het landingsterrein een erg harde landing. De verwondingen waren te ernstig zodat hij afgevoerd moest worden.

Willem wordt afgevoerd na een harde landing.

Stijgen tot in de wolken.

Zondag 23/09: Zondag zijn we met de hele grote groep eerst richting Toix – Calpe getrokken, maar we waren eigenlijk te laat want de wind was al stevig aangetrokken.  Het landingsterrein was haast helemaal ingenomen door zonnekloppers en het deel erachter stond vol geparkeerde wagens. We zijn dan helemaal terug gereden naar El Palomaret om er nog een avondvlucht te maken. Ik heb er nog zo’n 45 min gevlogen in soms zwakke condities. Het was ook erg uitkijken want er hing bij momenten een groot aantal piloten in dezelfde bel.

Startplaats Toix.

Startplaats El Palomaret.

Maandag 24/09:  Maandag blies er een krachtige Westenwind waardoor het een vakantiedag werd zonder vliegen. Eerst zijn we richting Alicante gereden om er het kasteel te bezoeken . Vervolgens hebben we de jachthaven en een stukje van het stadscentrum  doorkruist. Tijdens de terugrit stuurde Nick een sms’je om eens zijn zeekajak  uit te proberen. Het toertje op de Middellandse zee aan de Costa Blanca was een leuke ervaring!

Zicht van de haven.

Met de zeekajak op de Middellandse Zee.

Dinsdag 25/09:  Er was een harde westenwind voorspeld. Te veel om te kunnen vliegen. Ik heb er een luie vakantiedag van gemaakt met enkele uurtjes zonnen op plaja del carabassi.   Daarna nog aan het zwembad gelegen en ’s avonds zijn we paella gaan eten .

Woensdag 26/09: Om 7:30 stuurde Nick al een berichtje . Afspraak om  8 u aan het tankstation van El Altet.  We  zijn dan naar Pena Rubia gereden, maar daar stond de wind uit een volledig verkeerde richting. Aan de overkant zijn we dan naar Solana geweest. De wind op de startplaats was er erg vlagerig  en kwam eigenlijk volledig van rechts in het kommetje gedraaid. We zijn er niet meer gestart. In de terugweg zijn we nog even langs Orita gereden om te kijken hoe de wind daar stond, maar werd uiteindelijk de vliegdag afgelast. Derde dag op rij niet vliegbaar.

Donderdag 27/09: Vanochtend is Willem gerepatrieerd. Zoals voorspelt was het weer nog steeds niet gunstig om te kunnen vliegen. Dreigende wolken losten soms wat lichte motregen. De oostenwind was misschien net niet te hard om op de Cabo te kunnen soaren. Maar de motregen veranderde in egale regen. In de vooravond zijn we dan naar Alicante gereden en zijn er tot een stuk in de nacht in het nachtleven gedoken. De Mojito in El Coscorrón was gelukkig veel beter dan het vliegweer.

Regen en wind.

Vrijdag 28/09 :  Toen de wekker afliep werd het al snel duidelijk dat we vandaag opnieuw niet zouden vliegen. De regen kletste tegen de ramen en de wind was stormachtig. Triestig.

Gota Fria.

Zaterdag 29/09:   Gelukkig opnieuw zon en warm, maar overontwikkeling en te harde wind. Nog wat genoten van de zon op het strand en in de late namiddag nog even met Nick zijn zeekajak een toertje op de Middellandse Zee mogen maken.

Overontwikkelde wolken in de bergen.

De vuurtoren vanuit een ander perspectief.

Zicht op de startplaats Cabo vanuit de kajak.

In totaal 3 vluchten gemaakt op twee vliegdagen, waarvan twee van 55 min en één vlucht van net geen 2 uur.   Triestig , maar niks aan te doen.

Voor de rest van de foto's