Vliegweek van 22/09 tot 03/10/2010.
ALICANTE - Doyouwanna.
Eind september, naar jaarlijkse gewoonte het tijdstip om naar Alicante te trekken. Terwijl hier bij ons de herfst al zijn intrede maakt kan je daar nog wat genieten van de zon met bijhorende temperaturen. Met zo'n 25 min vertraging taxiede de piloot het vliegtuig de startbaan op want er was al druk vliegverkeer boven Frankrijk.
Woensdag 22/09: Het was al de zestiende keer dat Nick mij stond op te wachten aan de uitgang van de luchthaven. Nadat we de huurwagen hadden opgehaald kon ik mij gaan installeren in het vakantiehuisje van Nick en Kath. Op de middag kwamen ook Willem en Rudy aan op de luchthaven en nadat ik ze had opgehaald, vertrokken we direct door richting Onil. Nadat we even bij het grote landingsterrein waren gestopt, zijn we direct verder naar de startplaats van Reconco Onil gereden, waar ik een vluchtje van zo'n 45 min. maakte.
Zicht op de startplaats Reconco Onil.
Nadat Willem ook was geland, kwam Rudy ook landen. In zijn aanvlucht naar het landingsterrein maakte hij een inschattingsfout , geraakte niet meer over de elektriciteitsleiding langs de baan en landde naast het terrein tegen een amandelboom met een voetblessure als gevolg.
Rudy afgevoerd naar het ziekenhuis van Alcoi.
In de vooravond heb ik dan nog een mooie afsluitende vlucht kunnen maken op de Cabo. In zwakke condities toch nog 1 u 15 min kunnen soaren.
Cabo de Santa Pola.
Donderdag 23/09: Het was een grijze en grauwe dag met soms lichte neerslag. Samen met Willem en Nick zijn we Rudy gaan bezoeken in het ziekenhuis te Alcoi.
Van Links naar rechts: Rudy, Jan en Willem.
In de vooravond hebben we nog een poging gedaan om te El Palomaret te vliegen, maar net toen ik mij wou klaarmaken begon het er te regenen.
Vrijdag 24/09: Op vrijdag was het plan van Nick, Carrascoy nabij Murcia maar daar was er ook te veel wind. Maar Nick heeft altijd een plan B. Nabij Mazarrón was er nog een kleine soarsite. Allen daarheen. De condities waren er prima. Na zo'n 20 min stevig klimwerk naar de startplaats hebben we er een mooie soarvlucht kunnen maken.
Het landingsterrein op het strand.
Zicht vanaf de startplaats.
Ikke onder m'n vliegmachientje.
Filmpje van mijn landing:
http://www.youtube.com/watch?v=pBNyG7k9S54&hd=1
Toen iedereen die wou vliegen geland was, zijn we nog naar La punta de Cabo Tiñosa gereden om er de oude legersite, die laatst nog gebruikt werd in de tijd van de burgeroorlog, bezochten. Meer info: http://www.aforca.org/castillitosf.htm
Ikke op de loop van "La bateria de Castillitos".
Zaterdag 25/09: Zaterdag ging het opnieuw naar Carrascoy. Na wat parawaiten heb ik er een thermische vlucht tot 1200m hoogte kunnen maken.
In de lucht te Carrascoy.
Willem in de landingsfase.
Antoon ook geland.
Zondag 26/09: Om 12u aan het tankstation te El Altet, had Nick afgesproken. Eerst ging het richting Cabo, maar daar stond de wind te weel ZO. Dan maar richting El Palomaret waar de bries doorstak en ik een mooie vlucht tot 400m boven takeoff kon maken, afgerond met een kleine XC tot aan Agost.
Onderweg door de lucht naar Agost.
Maandag 27/09: Opnieuw een dagje El Palomaret met vluchten van om en bij de 2 uur.
Antoon op de startplaats.
Dinsdag 28/09: Het was Cabo dag. Na de middag gestart, maar na een uurtje moesten we allemaal gaan landen door de nadering van een onweder. Gelukkig was tegen 18.00u het onweder verdwenen zodat ik toch nog de dag met een tweede mooie soarvlucht van 1u10min kon afsluiten.
Tijd om te gaan landen. Er is onweder onderweg.
Woensdag 29/09: Het plan van Nick was meer inland naar de hoge bergen te trekken. El Carche was plan A. Na de briefing op het landingsterrein zijn we eerst naar de Zuidstart gaan kijken, onder de antennes, maar daar wist de wind nog niet uit welke richting hij wou blazen.
Briefing aan de landing El Carche. Toffe bende, allemaal Vlaamse Piloten.
Op de Weststart stond er een vrij harde, vooral vlagerige wind en besloot Nick voor plan B te gaan, nl. La Fortuna. Op de landing van de lage start zag het er veelbelovend uit, maar eens op de startplaats aangekomen stond er een rugwind. Ook vanaf de hoge startplaats was het niet vliegbaar met veel te sterke Westenwind.
Donderdag 30/09: Opnieuw een dag te El Palomaret.
Krabben langs de helling onder de startplaats. Ook Nick met de Tandem in de lucht.
Ikke onder mijn Airwave Sport4.
Vrijdag 01/10: Om 11 uur had ik samen met Antoon al een vluchtje gemaakt te El Palomaret. Maar Nick had met de groep andere plannen. Eerst ging het richting Reconco Onil, maar op de startplaats stond de wind te veel ZW.
Dan maar naar Carrasqueta. Na zo'n 50 min vlucht in thermische en dynamische condities getopland voor een hapje en een drankje en daarna nog een afsluitend vluchtje met landing op het grote terrein rechts voor de startplaats.
Zicht op de startplaats van Carrasqueta.
Stilaan bezig met uitzakken.
Zaterdag 02/10: De laatste vliegdag. Het was ook kampioenschap te El Palomaret. Op de middag voor de task open ging, nog een geanimeerd vluchtje kunnen maken. Daarna genieten van de starts van de competietiepiloten.
Pepe maakt zich startklaar.
Zomerweer te El Palomaret!
In de vooravond iedereen nog in de lucht voor een afsluitende vlucht.
En op zondagochtend... nog een 2u10' durende vlucht!
Voor meer info: http://www.doyouwanna.net
In totaal 16 vluchten gemaakt en iets meer dan 13 uur door de lucht gevlogen. Alles zat in de vliegvakantie, soaren, thermieken en zelfs een XC- tje tot nabij Agost. En natuurlijk, veel zon en zomerse temperaturen. Een geslaagde vliegvakantie.
Voor de rest van de foto's, ruim 200 stuks....
Enkele filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=pBNyG7k9S54&hd=1
http://www.youtube.com/watch?v=ag7RBSWBox4&hd=1
http://www.youtube.com/watch?v=z8ar_imA1Qs&hd=1